tisdag, juli 03, 2007

185. Look into your heart

..and you'll find love love love


Kl 23:15
Jason Mraz - I'm yours

Jag sitter i skrubben i Bråten och lägger över stuff på min dator. Vi fick en del av Johan som jag gärna vill bära med mig. Viktor och Nicklas sitter utanför och spelar data. Äntligen har jag fått hälsa på mina små söta grisar (som blivit jättesupertjocka) och gosa med Signe en stund. Marsvinen fick komma ut och proppa i sig lite gräs innan det blev för kyligt, och jag rensade lite (med betoning på lite) ogräs i sällskap med mamma.

Innan dess har vi hunnit vara i Uppsala några dagar och umgås med Viktors mor och tillfälligt svenska bror Johan. Firade Viktors födelsedag med fika hemma, sen bil mot Uppsala. En snabbis på Ica Maxi resulterade i lasagne, och sen tog vi bussen till Chrille som också fyllde år. Eftersom han var så tråkig fortsatte vi mot centrala stan och Erik, och efter det promenerade vi hem klockan halv fyra på natten. Hittade övergivna cyklar, en utan sadel och en utan... ja, luft i bakdäcket och alldeles för hög sadel, blä.


Sen skulle vi på loppis men loppisfolket hade åkt hem för regnet,
så det blev en lätt sightseeing istället, och lite Uppsalaspel och glass och brännbollsgolf. Yääh!
Johan vann Uppsalaspelet första gången, och Viktor tog hem en jordskredsseger andra gången (attan!) men jag tröstar mig med att jag föll på svåra frågor om Uppsala (så var det noooog).

Och så läste jag Aftonbladet igen, och bestämde mig för att vara ganska nöjd med att bo i Sverige ett tag till. Jag menar, man kunde ju ha det värre.

Inga kommentarer: