torsdag, november 13, 2008

411. Jag röker kopiöst, jag röker filterlöst

Hahaa, nä det gör jag ju inte. Men jag lyssnar på Iggesundsgänget och tänker tillbaka på när jag var liten. Vi hade två kassettband med Iggesundsgänget och hela familjen diggade det ^^

Idag har varit en lång dag, jag var väldigt trött. Men jag har sovit inatt. Har talat med mamma i telefon ett par gånger.. veterinären har varit där och dräktighetsundersökt korna. Familjen har också tagit farväl av lilla Selma, som fick avsluta med värdighet hemma i köket. Jag blir ledsen när jag tänker på det men jag vet att det var bäst. Och för att vara självisk: Det var inte min katt. Det var Nicklas, och han har varit inställd på det ett tag så det var okej. Känner att jag inte vill komma till den dag då det är Sonjas tur. Hon har däremot legat på "operationsbordet" aka. köksbordet och blivit av med sin kvinnlighet idag. Veterinären har kastrerat henne, mamma fick sitta och hålla i. Rått. Men då vet jag varifrån det kommer, min tålighet för allt möjligt äckligt och jobbigt. jag är glad att Sonja mår bra och att hon klarar av hundar och kattungar och marsvin och allt vad det är, för den dag hon inte vill längre så vill inte jag heller.



En gammal bild på Selma, men den är tagen under en tid då hon var som allra bäst.
Hon mådde bra och kelade och var inte spänd och ledsen och rädd hela tiden.


Lilla fina Selma, hoppas du har det fint nu med många små kattungar och inga hemska hundar som stör. Vi kommer att sakna dig snuttan!

Inga kommentarer: