lördag, juli 04, 2009

653. Ensam är stark

..eller?

Man kan ju undra vad som händer med livet egentligen. Herregud, har jag någon slags bokstavskombination? Förstår inte varför jag inte lyckas stadga mig riktigt.

Har nog inte kunnat slå ner rötterna en enda gång sedan vi med buller och bång flyttade från gården där jag är uppväxt. Lagom när jag trott att det lugnat sig så har något hänt och vips! så har jag varit på väg någonstans igen. Inte bara bytt lägenhet alla gånger.. utan ibland har det varit inuti jag varit tvungen att rannsaka mig själv och min tillvaro.


Ska inte sticka under stol med att denna kväll hade varit den perfekta med sällskap av en fin medmänniska och ett glas vin på balkongen. Det är inte riktigt samma sak att avnjuta en hel kväll därute alldeles själv.

Inga kommentarer: