lördag, januari 12, 2008

253. Älskade lillebror

Jag står min mamma väldigt nära, av olika ganska förståeliga skäl. Jag kan prata med min mamma om precis allt, och när som helst. Självklart är vi inte de enda som har den relationen till varandra. Det är anledningen till det som gör relationen så stark.

Det är av samma anledning jag och min lillebror har en så otroligt bra relation. Han är i en ålder då mn kan vänta sig diverse uppror och bråk bara av att titta på honom, men istället är han lugn och snäll. Lite slö i skolan som vem som helst, men allt det andra har han redan passerat i rasande fart. Han har vuxit upp fort. Fortare än någon liten pojke ska behöva.

Och just ikväll önskar jag att jag varit hos honom. Att jag kunnat stå upp för honom och visat att den som behandlar honom illa får med mig att göra. Visa för honom att jag finns där när det behövs. Nu var det inte riktigt tal om att slänga sig i bilen egentligen, det hade inte gjort någon skillnad. Men om det hade kunnat göra skillnad så hade jag åkt. Jag hade sprungit iväg i mina tofflor, mjukisbyxor och håret på ändå och kört som en idiot. Bara så att du vet, älskade lillebror.

Inga kommentarer: