lördag, maj 31, 2008

343. Brother oh brother

Orginalet är bäst.

Palla en lördag igen. Man bara längtar och längtar, och sen kommer helgen och det finns tre alternativ:

1, man gör absolut ingenting på hel helgen och ångrar sig hela söndagskvällen för att man inte spenderat helgen bättre och tagit vara på ledigheten eftersom man inte orkar efter jobbet.

2, man gör en jädra massa allt möjligt precis hela tiden och ångrar sig hela veckan för att man inte passat på att ta sovmorgon och ta det lugnt i två dagar.

3, man gör mycket ena dagen och ingenting andra dagen och får ingen ordning på nånting iallafall. Allt är halvstädat, halvtvättat och halvaktivt och man ångrar sig för att man inte gjort antingen eller.

Så funkar iallafall jag. Men idag har varit en rätt sjysst lördag ändå!

  • Jag har städat som en idiot
  • Jag har solat jättelänge på balkongen med katterna när golvet torkade (med musik!)
  • Jag har äntligen bytt sängkläder
  • Jag har promenerat in till stan och tagit tid (exakt 30 minuter till mormor)
  • Jag har satt på kedjan på cykeln igen och tagit mig ändå hem utan att den åkte av
  • Jag har handlat för en massa pengar på Ica Maxi och sett en råsnygg kille o:
  • Jag har fotograferat katterna och det blev INGEN bra bild
  • Jag har lyssnat på en massa bra musik
Och imorgon kommer finaste mamma på besök! Hon har med sig sina ligister varav den ena adrig varit i stan och inte är rumsren. Den andra har en hatkärlek för katter, så det ska bli intressant. Men det allra bästa är att mamsen kommer ^^

Inga kommentarer: