tisdag, februari 02, 2010

731. Vuxenpoäng och sånt

Jag kan nog sammanfatta dagen som en bra dag. Men för att ändå dra den långa versionen kan jag meddela att efter att ha genomlidit den muntliga redovisningen (herre min jävla gud vad jobbigt) hämtade jag & Sonja ut vår uppsats som vi fick VG på! Vi är GRYMMA!

Med vetskap om att jag alltså fått VG på ännu en svår kurs (och att vi är GRYMMA) knallade jag en sväng upp till jobbet och hälsade på tanterna där. Det var skönt att komma dit, för första gången sen jag gick på semester i juli förra året. Innan har det känts jobbigt med alla frågor de ställt, men nu var det roligt.

Efter det var det dags för att samla in redigt med vuxenpoäng, nämligen att kila ner till banken! Eftersom jag kände mig helpantad när jag tecknade mitt bolån för två år sen hade jag idag back-up i form av världens bästa morfar, och när vi gick därifrån hade jag plötsligt satt om mitt lån (blev sjukt nöjd), ökat mitt fondsparande och startat ett pensionssparande!

Och för att avsluta dagen så fint det går har jag med fina mammas hjälp ändrat det sista tjafset i min debattartikel så att den är klar till imorgon. Att hela kvällen i princip har gått och att jag nu måste läsa kurslitteratur är en annan historia..ツ

Inga kommentarer: