tisdag, mars 02, 2010

746.

Jag hasade till skolan, framförde mitt tal och hostade mig igenom resten av föreläsningen. Hasade in på apoteket hemma och höll på att tuppa av på riktigt. I hissen på väg upp tänkte jag på min säng och hur snabbt jag skulle störta ner i den.

Så blev det inte.

Katterna hade packat upp min helgväska, ätit godis över hela lägenheten, läst post och tydligen läst på mitt tal, för det låg också mitt på golvet. Sen har de tydligen samlat allt löst hår i hela lägenheten (förutom det som satt på godiset) och smetat ut det som en klistrig filt på mitt täcke.

Efter att ha rollat av täcket hundra gånger var det fortfarande hårigt och jag orkade inte mer. NU är jag döende och hoppas att jag får sova en stund. Men något säger mig att det inte är så troligt, eftersom katterna alltid är uttråkade och ska busa satan precis när jag kommer hem.

Wish me luck, det lär behövas.

Inga kommentarer: