fredag, mars 05, 2010

750. Status: äntligen på rätt väg!

Jag har levt länge i tron om att jag inte har sett Kopps, eller att jag möjligtvis har somnat ifrån den någon gång. Så idag fick det vara dags, när jag vaknade och insåg att jag hade en mördande huvudvärk och ändå inte skulle börja plugga på morgonen.

Och tydligen har jag sett Kopps. Inte bara delar heller, utan faktiskt hela filmen. När hände det här egentligen?

Förutom Kopps har jag idag även tittat på Vingar av glas, som jag däremot är fullt övertygad om att jag sett minst en miljon gånger. Den är så söt och charmig och tonårig. Men den går att se om, tydligen.

Och vad gör jag nu? Jo eftersom jag efter två filmer och en färdigvirkad sjal räknades jag uppenbarligen som frisk, för då städade jag hela lägenheten. Det tog längre tid än vanligt, men det får väl vara okej, Sen diskade jag. Med tanke på hur sjuuukt länge sen det var jag diskade skull eman kunna tro att det inte gick att komm ain i mitt kök, men det var verkligen inte så farligt som jag trodde. Fler glas än det brukar bara, och så alla bestick utom några teskedar.

Och nu ja (det var ju det jag skulle säga egentligen), nu pluggar jag. Det är ju fantastiskt. Jag sitter och skriver av vad Jimmie Åkesson säger i den är debatten, för att kunna analysera det lite närmare inför kursavslutningen nästa vecka. Spännande eller tråkigt? who knows.



Det kanske inte behövs, men jag vill ändå förtydliga att jag inte på något sätt sympatiserar med Jimmie Åkessons åsikter överlag. Snarare valde jag att analysera just honom för att det är en person som är en extrem kontrast till vad jag tycker är rätt. Däremot är han duktig på att få sina debattmotståndare att se jävligt dumma ut.

Inga kommentarer: