fredag, december 14, 2007

228. Welcome to my world

Klockan är 01:43:50 och jag är inte ens trött. Eller jo jag är trött, men jag kan inte sova.

Jag är för pigg för att sova, men så fort jag bestämmer mig för att starta nåt litet projekt, så är jag för trött för det. Och hur har jag klarat mig i tre dagar utan mat? Jag har bara ätit lite gröt och nån macka. På tre dagar! Det är sjukt.

Marsvinen har varit ute längre än vanligt idag. Senaste tiden när jag inte mått så bra har de fått vänta på sitt. De har fått mat och vatten, men inte så mycket lektid. Det märktes, för de satt som stenstoder ganska länge. Men sen blev det fart, och tack vare mitt kravallstängsel så höll de sig där det är okej att de kissar. Utan att jag behöver riskera obotliga fläckar. Men de har ju ett nytt läger nu, under katträdet. Med en fleecefilt och en handduk som de kan kissa på bäst de vill. Det verkar funka för dem, och det funkar för mig (:


Såna här kravallstängsel är det, utan lussebulle


Egentligen skulle man ju kunna förvandla den här energin till något bra och kanske städa lite. Men det är så jobbigt och tråkigt att det inte kommer att bli av. Det vet jag. Dammsugaren har legat i vägen i sovrummet i snart två veckor nu, men inte har jag dammsugit något för det.

Inga kommentarer: