torsdag, april 10, 2008

313. Happy birthday!



Grattis Nina!
Super-Najna fyller år och det är väl det enda glamourösa med den här dagen. Förutom att mormor följde med mig hem och vi fikade. Igår hämtade jag Ida och vi fikade och pratade massor massor massor.

Jag är i en period. Nej, jag har inte mens, men jag har en period som kommer då och då som inte är riktigt lika jobbig. Jag har en svacka och går hela tiden runt och tänker att folk inte tycker att jag duger. Jag brukar inte tänka så, för alla duger till något. Men av någon anledning känns det lite lågt just nu. Det ska jag egentligen inte prata om, för det är någon med såna perioder som stör mig mer än nåt annat, och det är när folk hela tiden frågar hur det är. Om man väljer att öppna sig lite och berätta något om vad som tynger en, så kommer det "ja det är som när jag.." eller "jag har också..." eller "min dotter brukar också..."

Är det nåt jag inte vill höra när jag är deppig, så är det att den jag berättar för försöker bräcka mig i vem som har det värst. Alltså säger jag ingenting. Inte till nån.

Jag vet att jag duger. Jag duger. Men just nu behöver jag övertala mig själv innan jag kommer på det.



Imorgon är det tjejkväll, kan behövas.

Inga kommentarer: