torsdag, april 24, 2008

317. Pascal <3

Jag tror att jag precis sett det näst värsta jag någonsin sett i hela mitt liv.

Jag kollade på Efterlyst för att det handlade om hästar. Det är ett helt sjukt ämne med hästar som sålts som fullt friska men i själva verket misstänks vara drogade och egentligen har svåra skador. Hästen Matisse som det huvudsakligen handlade om skulle avlivas på grund av de skador han hade. Jag hade redan då hunnit bli gråtmild men var inte alls beredd på det som komma skulle.

De filmade när de sköt honom i pannan. Det är helt sjukt, han ramlade ihop i en hög och sparkade vilt med benen.

Och allt jag kan tänka på är Pascal. Min älskade älskling. Jag önskar att jag kunnat göra annorlunda. Världens finaste. Jag vill inte tänka på honom som en hög på marken. Jag vill inte vill inte vill inte, men kan inte få bort den hemska bilden jag nyss såg. Det är nog inte näst värst, det är värst av allt. Och jag gråter lika mycket nu som när vi lastade ur honom ur transporten den där gången för så många år sen.




Så här vill jag minnas honom.

l
l
l

Det är det här jag kommer ihåg.


Världens bästa Palle <3

Inga kommentarer: