söndag, juli 13, 2008

355. Semesterfiraren uppdaterar

Varning för ganska värdelöst inlägg.

Sitter i min gamla skrubb utan fönster och ventilering. Har packat upp mina saker i byrån och haft igång fläkten när det behövts. Måste säga att jag stormtrivs i det här skyffet. Jag tog massor av fina bilder igår, ska bara lägga över dem på datorn så kommer de sen (:

Annars är livet på landet hitills väldigt avslappnat. Har hunnit åka upp till Karmansbo by och räknat den halvan av besättningen av mamma. Det stämde när vi räknat tjugo gånger eller så, och vattnet funkade tack och lov. Tänkte åka dit själv imorgon, och ta med kameran och se om det är nån ko som kan bli fotad i lugn och ro innan Beppe kommer. Då får man passa sig för säkerhets skull, fast han är snäll.

Idag har jag kört runt lite i mammas bil och sen är det inte mycket mer som hänt. Men det är skönt det också. Väldigt skönt.

Jo! Jag har tränat hundarna en stund och det blev resultat! Tor har nästan lärt sig vacker tass, så imorgon ska vi träna lite till. Ricky var lite stressad så man behöver kanske ha honom ensam först. Men hanvar duktig han med, på det hanredan tränat lite. Som att hoppa efter godbit, eller att sitta ner. Tor var rätt så duktig på "ligg" och klarade rätt bra av att ha en gods på nosen och inte ta den innan jag sa till (:

Jag var med moster och hämtade grabbarna från erbetslägret igår också, så jag fick se lite natur och träffa Tony. Finnåker är himla fint, jag har bra minnen därifrån. Så eftersom Nicklas fått fribiljett kanske det blir RocForMoc i höst! Kul kul, men nu ska jag återgå till att slösurfa igen.

Inga kommentarer: