lördag, juli 19, 2008

357. Lördag

Idag har det varit hundar på temat. Ungefär 1200 stycken! Jag och mamma tog med oss Tor och Ricky och åkte på världsutställning i Köping och det var riktigt kul. Vi satt vid fågelhundsringen mest, men ändå (: Blir lite mer imorgon faktiskt, då ska vi titta på taxar. Träffade massor av fina hundar, och en del man aldrig sett förut och en del man inte visste fanns.

Jag föll för:
Pomeranian, fast det visste jag ju redan innan ^^
Varghundarna, sjuuukt stora. Hade aldrig sett en på riktigt
De franska Bulldoggarna, tro det eller ej.
Kleiner/Grosser Münsterländer, väldigt vackra och lika Breton
Weimeraner, och det visste jag också inna. Sjukt fina
Engelska settern Snobben, för att han var så mysig
Släthårig Vorsteh, de strävhåriga är fula
Drentse Patrijshond, knepigt namn men väldigt fina. Som en Breton eller Münsterländer fast större.

Men allra finast är såklart Breton, och allra finast är såklart Ricky (: Egentligen så tycker jag att Lillie var allra finast, men hon finns tyvärr inte längre. Ska se om mamma har någon inscannad bild på henne jag kan lägga upp sen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Var fan är taxarna!?