måndag, augusti 03, 2009

661. Snickarglädje

Just nu spenderar jag min tid hemma hos mamma. Projektet som just nu är aktuellt är att klä in ett fult gammalt plåtskjul (se nedre bilden) i panel som sedan skall rödfärgas. Detta för att skjulet skall bättre smälta in i miljön på gården, och för att man på ett säkert sätt ska kunna förvara den fyrhjuling som ganska nyligen inhandlats. Andra halvan av skjulet ska husera familjens alla miljoner cyklar. Lillebror är ju arbetare på gården över sommaren så han sliter på bra i sina arbetsbyxor. Nästan nästan nästan hela tiden håller han humöret uppe.


Det är ett tidsödande jobb. Hela tiden händer små saker som försenar färdigställandet med en kvart eller två. Förhoppningsvis är vi klara imorgon, på projektets tredje arbetsdag. Och då har jag inte räknat med själva rödfärgandet, för känner jag oss rätt så dröjer det lite till. Hur som helst så blir det nog jättefint till slut, iallafall jämfört med hur det ser ut nu.

2 kommentarer:

Cristian sa...

Oj. "Släpa mig till datorn".
Det där lät tungt... - Är det något speciellt som har hänt?

Cristian sa...

Ouh! Tack för filmtipset! :) Ska kolla in det. P.s I Love you har jag ju sett - och den var väldigt vacker.

Får se hur det går nu med sjungandet på Tors. Skitnervös! Haha :)