tisdag, februari 05, 2008

273.

Det känns som att jag under merparten av mitt liv fått lära mig att argumentera för och emot saker. Man får lära sig att man tycker sig och så därför att, och om någon säger emot kan man alltid ge svar på tal.

Jag tycker det är svårt, har alltid haft svårt att säga emot och inte ge mig så fort någon hävdar sig.

-Har du hört att du kan få fri digital-tv i ett år? Vi bjuder dig på både nytt modem, digitalbox och kortavgiften de första 12 månaderna!
-Njaaa... jag har ju ett abonnemang med boxer/com hem/viasat redan... så jag tror inte det är nåt för mig.
-Jaha! Men har du mer än en tv-apparat hemma hos dig?
-Ja det har jag
-Då kan du testa våra 27 kanaler kostnadsfritt på en av apparaterna!
-Men då blir det väl en lång sladd genom hela huset/lägenheten/herrgården?
-Ja men då kan du köpa en adapter så du kan sända signalerna trådlöst!

Det tar aldrig slut, och jag hatar det. Oftast ger jag mig om de inte låter glada alls, om det inte råkar vara en liten ängel jag har på tråden. Vilket inte är så ofta, och de låter inte så missnöjda heller.
Men idag har jag sålt! Heja heja.

Inga kommentarer: