lördag, februari 16, 2008

279. Schlageryra

Typ hälften av mina arbetskamrater sitter i ABB arena och viftar med ballonger.
Jag delar soffa med Signe och dricker lite saft kvällen till ära (:

Men jag måste analysera lite. Vad tycker jagom deltävlingen jag borde sett live men ser från soffan?

1 Ola - Love in stereo
Party party. Men jag är inte helt övertygad, tyvärr. Måste han sjunga i falsett i varje låt? Han kompenserar allt med att vara rätt så söt.
Resultat: Andra chansen i Kiruna. Bra där.

2 Lasse Lindh - Du behöver aldrig mer vara rädd
Me don't like. Fin, men mesig. Och vad hände med gitarren? Han spelade på så han blev svettig, men det hördes ingenting.
Resultat: Inte ens till andra omgången. Ingen mer Lasse Lindh åt folket, men nog var han bättre än Kebabpizzan iallafall.

3 The Nicole - Razborka
Vad gör hon? Jag tycker att det var riktigt kasst rakt över. Texten, melodin, musiken, kläderna, uttalet. Den skulle säkert funka i självaste finalen. Men.. Herregud.
Resultat: Hahahaha, hör hur Sandra skrattar åt att bidrag nummer 3 kom sist! Ingen andra omgång.

4 Alexander Schöld - Den första svalan
Hade jag blundat hade jag trott att det var Jimmy Jansson. Eftersom Pling hade skrivit låten så var det ett tonartsbyte mot slutet, och där sprack det för stackars Alexander.
Resultat: Ingenandra omgång, ingen andra chans, ingen final.

5 Rongedahl - Just a minute
Men ge er. Kunde varit sämre, men det kunde varit bättre också. Sjyssta kavajer ,)
Resultat: Direkt till Globen. Inte en favorit, men skönt att det inte blev kebaben!

6 Sanna Nielsen - Empty room
Jag hade såklart fördomar och väntade mig nåt rejält i stil med "Hela världen för mig". Men jag gillade låten ändå. Hon vet hur hon ska använda sin röst.
Resultat: Direkt till final: Bra! Det var väl lite gulligt att hon stakade sig när hon sjöng om ^^

7 Andra generationen - Kebabpizza Slivovitza
Nej. Jag gillade den inte. Inte inte inte. Bara namnet på låten skvallrade om hur bra den skulle vara.
Resultat: Andra omgången. De åkte ut! Ingen mer kebabpizza, fan vad skönt.

8 Häggqvist & Jonsson - One love
Åh, han är ju så snygg och har så bra röst.
Åh, hon borde pensionera sig. Fast klänningen var jättefin. Men hjälp vad hon spelar över. Och så är Andreas bara sådär lagom.
Resultat: Andra omgången. Andra chansen i Kiruna. Hahaha vad skönt att det inte blev direkt till final. Gav kanske Häggqvists självförtroende en törn ,)


Björn Gustafsson
Han är ju kul, inget snack om saken. Så är han gullig och pratar väldigt fint.
Men trolleriet var inte så kul. Fast.. å andra sidan. Peter Pan är ju aldrig fel, och inte Celine Dion heller ,)

Modern dans - Tema Jord
Jag har aldrig gillat sån här dans. Jag gillade det inte den här gången heller.

Kristian Luuk
Haha, I like it!
Framförallt gillade jag kavajen och Bildt-imitationen. Den kavajen borde aldrig ha sett rampljuset från första början. Vem lät Carl Bildt kliva ut på scen i den? Det finns någon i Sverige som uppenbarligen borde tänka på ett karriärbyte.

[pawntare]
Jag gillar ju Hipp Hipp. Jag gillar svenskalektionerna. Me like.

Inga kommentarer: