torsdag, januari 28, 2010

725. Världens bästa Karlsson.. Eller jag menar Sanfrid.

Med kort varsel blev det bestämt att jag skulle passa Lenny ett tag. Och då tänkte jag att kanske kunde Sanfrid hålla honom sällskap eftersom han aldrig varit själv och behöver busa och så. Så Sanfrid fick åka i mitt knä till stan, hälsa på en snabbis hos morbrors kompis, och sen hem till mig där han aldrig varit förut. Dessutom kom ju samtidigt Lenny som först inte var helt övertygad om att Sanfrid var nåt att hänga i julgranen.

Efter lite drygt ett dygns tjurande under soffan kom Sanfrid fram och satte sig på golvet. Och där satt han. Han satt och satt och satt, tills Lenny helt enkelt var så nyfiken att han var tvungen att kolla in honom, och strax därefter var läget accepterat och med undantag för en stund dagen efter så har Sanfrid inte gömt sig en enda gång sen dess :D





Nu ligger han på sin gamla plats nerhasad bakom ena ryggstödsdynan i soffan och är söt som bara han kan vara. Och jag inser att mitt undermedvetna nog faktiskt skrek åt mig: TA HEM SNUTTEN ANNARS DÖR HJÄRTAT OM DET ÄR EN ANNAN KATT HEMMA OCH INTE HAN ÄR DÄR.



Lenny har för tillfället låtit mig göra läxor ifred och lagt sig på sängen. Han syns inte så bra, men han är där.

5 kommentarer:

Cristian sa...

Haha, jag vet inte. Jag satt och filosoferade lite nyss och kom på det bara. Haha :) Kul att du gillade det.

Haha, gulligt med tjurande under soffan. Hade jag också gjort om jag var en söt liten katt och inte fick som jag ville. Hahaha :)

Cristian sa...

Haha, vilken hint. Det där kan ju bara betyda att du tycker att jag borde klippa mig! :) Haha. En sådan grej är på G snart. Tror jag! ;)

Cristian sa...

Too let. There's no turning back from this.
The hair is SOON TO BE GONE!

Cristian sa...

Vänta lite nu. Lågt skärpeljus? Menar du typ - ISO? Jag kan fan noll. Det enda jag vet är att jag har en förkärlek för Makrobilder... :) Love them!

Cristian sa...

Jag ska hålla ögonen öppna... :) Men om du råkar snubbla över något sånt på nätet så hojta till!

Kram!