söndag, januari 31, 2010

729. Ny vecka på gång

Söndagen är snart slut. Det är bara prutt på tv och debattartikeln är klar. Eller ja, den är klar men behöver bantas yttepyttelite och korrekturläsas. Nån grej ska kanske förtydligas också men.. ja. Den är klar och det där tjafset fixar jag imorgon eller på tisdag eller så.

Katterna har inte varit så jättehärjiga idag och Sanfrid har varit som ett litet jesusbarn, så snäll och bra har han varit. Lenny pendlar ständigt mellan kärlekskrank slöfock och hög-på-koffein-och-diverse-annat och klättrar i gardiner och allt möjligt. Men allt har sin charm och ibland får han till och med lite medhåll från Sanfrid som skuttar en meter rakt upp i luften eller drar honom i svansen.

Min debattartikel handlar förresten om debatten kring årets vargjakt. Den var svår, men till slut kände jag mig ändå rätt nöjd imorse när jag skrev det sista. Så slår jag upp Aftonbladet och inser det förskräckliga: Jan Gillou har precis skrivit en jävla artikel om vargjakten, och har använt en nästintill EXAKT likadan "nyckelmening" som jag. SÅ jävla irriterande. Hoppas att läraren och responsgruppen inte tror att jag läst hans artikel och tyckt att "det här var ju en smart fras, den kan jag också använda".


Här har vi killarna lagom till eftermiddagsläsningen av min kurslitteratur..

 
Och här är Lenny och hans mus..

Inga kommentarer: