torsdag, april 29, 2010

761. This town's got the youth of me.

Det är ju löjligt, och jag VET det. Men ändå är det likadant varje gång. När något väl är bestämt så vill jag att det ska ske NU, inte om en månad. Varje flytt jag har genomfört sen den där första hemska så har det varit likadant.

Jag har packat ett par kartonger de sista dagarna men det känns ovant. Jag måste tänka helt annorlunda den här gången, för sakerna ska inte packas upp så fort de åkt bil en stund. En del av prylarna kommer inte att se dagens ljus igen föränn någon gång nästa sommar. Så jag måste tänka noga på vad som ska packas ner.
Inte packa sånt jag ska ha i sommar med sånt jag inte ska ha förrän om ett år. Inte tejpa igen kartongerna til förbannelse, så att jag kommer åt att hämta sånt jag kommer på att jag behöver. Och märka ordentligt. Inga fler etiketter med "kök och sånt" eller "täcken" och så ligger det lite prydnader också i samma låda. Nej, nu ska det inte råda någon tvekan om vad som finns i lådan. "JACKOR & SJALAR. Vinterjacka, blå vårjackorna, kavajer, paraplyer, regnkappa" heter det nu, till exempel.

Men jag vill att det ska hända NU. Jag vill inte vänta. Samtidigt är det verkligen bara en månad kvar, sen har jag läst ett helt år på högskolan och innan dess har jag faktiskt flyttat mina saker. Och så är det massor att göra innan dess också:
  • ett stort grupparbete om Polen
  • en intervju med efterföljande broschyrtillverkning och presskonferens
  • en asjobbig hemtenta
  • flytta alla saker och städa ur lägenheten
  • träffa så många som möjligt innan jag lämnar stan
  • försöka sälja iväg lite krafs på tradera
  • njuta av våren och försommaren!
... och så vidare och så vidare. Pust.


En liten liten ponny som stod och väntade ut
duggregnet när vi var på 50-årskalas i Dalarna.

Inga kommentarer: