tisdag, maj 11, 2010

767. Fortsatt analys

Analysen av sjukhuvudets beteende fortgår. Följande utveckling har noterats:
Det är inte direkt kopplat till att jag lägger mig i sängen. Det är snarare kombinationen katten är vaken + katten har "tråkigt" + matte ligger i sängen = klagosång utan dess like. Så länge katten har vilostund eller tvärsover håller han käft. Detsamma gäller om han skulle råka vara vaken och matte är uppe och gör saker. Sitta i soffan är nästan helt okej och medför inte alltid någon klagosång.
Precis vid läggning av matte på kvällen och precis när matte öppnar ett halv öga på morgonen.. det är då det är som allra värst. Precis då när man INTE vill höra på skiten. Åh vad jag önskar att jag kunde spela in det och dela med mig av.

Han är så söt (och tyst) när han sover..

Inga kommentarer: