lördag, maj 15, 2010

768. Fantastisk morgon

Tjugo minuter över fyra vaknar jag av mystiska ljud nedanför trappen som jag sover precis ovanför. Vetskapen om tidigare sopskåpsrensningar utförda av katt och hund i ljuvt samarbete, fick mig att till sist släp mig ner. Där fann jag Ricky och Svante snaska på varsitt äggskal bredvid en totalt demolerad brödpåse (?). Sanfrid som annars alltid varit inblandad i dessa räder låg hos mig för ovanlighetens skull, men det behöver ju inte betyda att han är helt oskyldig.

Så nu skulle ju jag vilja sova eftersom jag har en lång dag framför mig, men nu ska tydligen Nelly dricka en halv liter vatten på sitt alldeles egna unika högljudda sätt, och Svante har bestämt sig för att det är busdags. Busar gör man enligt honom bäst genom att härja okontrollerat på övervåningen, där jag är. Grattis Sandra!

Inga kommentarer: