måndag, juni 04, 2007

174. När solen stiger.

Här är jag.
Ett nytt liv tar vid, där det gamla kanske inte riktigt slutat, men som ändå lämnats kvar på en annan plats, en annan tid. Någon annan stans, var som helst utom här.

Ibland vaknar jag, fastän jag kanske egentligen sov gott. Och så tänker jag en liten stund, tittar ut genom fönstret. Ibland på regn, ibland på mörker, ibland på en alltför tidig morgon. Ibland önskar jag att jag bara rest mig och gjort något vettigt, men oftast ställer jag bara fram klockan nio minuter till. Några gånger till innan jag
måste.

Men ibland måste man, och i nästa ögonblick är jag redan på väg med nycklarna i handen. Cykeln liksom svävar över asfalten, glider förbi hela världen utan en tanke. Utan en tanke på de nio minuterna jag kunnat låta bli om jag bara orkat.


Inga kommentarer: