tisdag, juni 19, 2007

180. Segdraget

11:43 är klockan


Jag sitter på jobbet och har all tid i världen att fundera, tänka över livet och framförallt mina synder. De är kanske inte så väldigt stora, synderna, men likväl blir det väl en del om man "samlar på hög" som Viktor uttryckte det häromdagen. Då handlade det i och för sig om att jag samlade annat på hög, men ändå. Många trägubbar blir det, om än små.


På gott och ont reflekterar jag vidare på om huruvida jag är en ond medmänniska eller inte. Ena stunden känner jag att det kanske är så.. jag är kanske orättvis och självisk ibland. Men nästa tanke är att jag är visst inte elak och orättvis, tvärtom! Jag är oftast relativt osjälvisk när det gäller det mesta, men kan vara väldigt bestämd när det gäller annat, som att bädda sängen, lägga osthyveln i samma låda efter varje disk, och att jag får slappa när jag kommer hem från jobbet. Gör det mig till en ond människa att jag skulle tycka att det var mysigt med en uppoffring, bara för min skull? Oavsett om jag gjort något lika stort själv nyligen? Kanske är jag självisk och krävande.. kanske inte. Ibland ösnkar jag att jag var manipulerande och beräknande som många andra, och kunde gråta floder och få som jag vill. Tyvärr är jag härdad, och kan inte teatergråta.







Male brain.

Inga kommentarer: