onsdag, juni 13, 2007

179. Det här är ett korståg, tra la la



















16:50

Jag sitter här i soffan och lyssnar på pang-pang. Nicklas är här, och Nicklas. Det låter rörigt, men det är min lillebror och hans gamla polare som råkar heta samma sak som är här och spelar dataspel för fullt.

Jag fick sluta en halvtimme tidigare idag, det ringer ingenting alls på jobbet. Jag jämför med hur det var att arbeta på Teleresurs.. Där var man mer eller mindre utkastad när det ringde lite, och det var välkommet att gå hem klockan elva och vara i solen, men man fick såklart inget betalt. Nu har jag istället 63 minuter i veckan intjänade att ta ut när det passar eller behövs. Så idag jobbade jag 7,5 timmar, men har betalt för 8. På fredag likaså, ledig för besiktning av bilen, men det känns inte i plånboken. Detta är såklart istället för att arbeta kortare dagar på fredagar och före storhelger, men jag känner att det är det nog värt. Att jag sedan egentligen är en halvtidsmänniska är en annan sak!

(Guuud vad de datar, att de inte tröttnar!)

I helgen var jag hos mamma och kände på lantlivet. Ett par gånger, när jag gick på vasst grus eller blev väldigt solbränd (ajajaj) tänkte jag "vad ska jag på landet att göra". Men oftast kändes det tvärtom.. Vad ska jag i stan att göra? Här kan jag ligga i gräset och leka med marsvinen, vara skitig om fötterna och bli röd om axlarna hela dagarna.. Hade det inte varit för jobbet så... Men jag ska dit i helgen igen! Viktor är ju på Hultsfred, och jag är hellre på landet ensam om mamma jobbar, än i en trist lägenhet ensam (:

(På bild synes Sigrid på grönbete, samt Fannys beiga bak, och Solveigs grå)

Inga kommentarer: