tisdag, december 02, 2008

418. I-landsproblem

Idag har jag jobbat över lite. Var lite låg och hade ändå ingen lust att gå hem, så jag stannade kvar och gjorde en del som jag inte hann under dagen. Det hann precis sluta regna när jag skulle promenera hem så det kändes som att dagens dåliga karma kanske äntligen vänt.

Jag tänkte på det där. Att vara sur för att det regnar när man ska gå hem. Tänk så bra jag har det egentligen. Om jag verkligen inte vill gå hem i regnet kan jag ta bussen för en tjuga och är hemma på tio minuter. Om jag skulle gå hem och bli blöt kan jag ta på mig torra och rena kläder när jag kommer hem och kura upp mig i soffan. Kanske med en varm katt i knät. Jag kanske tittar på tv, äter lite färdigmat från frysen och somnar skönt under mitt duntäcke.

Vad bra jag har det, och vad jobbigt någon annan har det. Någon annan kanske inte har ett jobb. Eller får inte jobba över i sin egen takt. Eller kan inte ta bussen hem om det regnar. Någon kanske inte har en varm lägenhet med rena och torra kläder och en varm katt och en soffa eller någon dyr snabbmat i frysen.

Så jag tänker om. Jag är glad. Jag har tagit en varm dusch och har varma och torra kläder på mig.

Och imorgon postar jag mitt lilla men välmenade bidrag i Klaus kampanj. Jag postar för att jag är en mes, men älskar att vara lite traditionell. Och så älskar jag att få brev själv men får aldrig några! (:

Inga kommentarer: