söndag, december 14, 2008

433. Schema

Jag jobbar bäst under press, men helst i omgångar. Tänker mig att för att reda ut det här pissiga humöret kanske man behöver en veckas av lite jävlaranamma. Tänker mig ungefär så här (ej förankrat och klubbat ännu däremot):

Imorgon: upp tidigt och hem. Hämta ut sista julkapparna samt köpa kattsand. Om tid finns simma en sväng. Om inte simma: Dammsuga och byta kattsand. Gå till jobbet. Visa framfötterna och göra det bästa jag kan av arbetsdagen. Gå hem.

Tisdag: Om jag inte simmade ska jag simma. Om jag simmade ska jag dammsuga. Slå in sista julklapparna eller laga mat. Gå till jobbet. Jobba. Köpa iPod. Jobba lite till. Gå hem och sova.

Onsdag: Tvätta lite kl 07. Om jag inte lagade mat igår ska jag laga mat. Och diska. Gå till jobbet, jobba och gå hem igen.

Torsdag: Simma kl 08 senast. Slappa. Gå till jobbet, jobba, gå hem.

Fredag: Gå upp lite senare. Laga mat om det behövs, diska diska diska. Gå till jobbet, jobba, gå hem. Sova som en gris.

Tror ni på det? Jag tror på det imorgon och onsdag, resten får vi verkligen hålla tummarna för. Ska försöka lägga datorn på hyllan en period också. Eller ja. Kollar ju mail och gör det jag måste. Men känns skönt att helt enkelt inte hålla vakt på den ett tag. Istället ska jag försöka få annat gjort, har en ganska lång lista på potentiella sysselsättningar faktiskt.

Inga kommentarer: