tisdag, december 30, 2008

447. Husmorstips

När jag är förkyld missbrukar jag cerat eller vaselin eller vad som nu finns, för mina läppar blir så torra. Sen försöker jag råda bot på söndersnuten näsa med samma medel, det funkar kanoners.

Ja, om man nu har cerat eller vaselin eller nåt hemma! Och det har inte jag, det ligger tydligen på jobbet (jävligt smart). Vad gör man? Man letar och letar och letar, för det finns ju ALLTID massa jävla lypsyl annars men inte nu tydligen. Men nåt måste jag smörja läpparna med. Så till slut hittade jag ett läppbalsam från Åhlens med lite glans i. Duger fint det sa jag högt (ja högt, är det något konstigt med det) och smetade på. Sen kom jag på det där med näsan som skulle bli söndersnuten. Funderade lite. Tänkte på vad mamma skulle säga.

Sen körde jag läppglans på den med.

Inga kommentarer: