fredag, november 09, 2007

203. Linblomman - Iggesundsgänget

Klockan är 23:50 men det känns som att det skulle vara gryning snart. Jag är väl helt enkelt inte anpassad för att gå direkt till krogen efter jobbet. Men jag har haft kul, jag har fått vara med. Även om jag inte druckit hälften så mycket som de flesta, så har jag haft roligt.

Nu är jag trött och lite ledsam. Marsvinen sover, Signe sover. Det finns ingen att prata med och det driver mig till vansinne. Går det här nånsin över? Det är tillfällen som dessa som jag saknar mamma mest av allt. Mamma och lillebror. Varför varför varför skulle jag flytta till Västerås?

Det rumlade in ett par arbetskamrater i min röriga lägenhet och hälsade på marsvin och förvarade alkohol i kylen. Det var fint sa de, och det var skönt att höra. För alla dessa skruttiga ärvda möbler och all ovikt ren tvätt och sågspån på golvet är mitt hem. Så här ser det ut kära vänner.

Efter systembolaget och en snabb vända till mig blev det Blue Moon Bar.. Tacos och cider och ett coverband som var helt okej. Fler jobbkompisar och hundrakronorsdrinkar. Allas vår ledare Johan ledde oss ut från allt folk ut i snön. Det föreslogs taxi hem till mig för att hämta vin/cider/sprit men tack och lov gick vi istället, det to väl 5-6 minuter (: Sen for vi hem till Hanna! Hon bodde världens fint, och det visade sig att en av hennes vänner är lillasyster till en av mina gamla klasskompisar från Färna/Hed. Koolt!

Men nu är jag bara trött och pratsjuk, funderar på att ta datorn till sängen och kolla på en Disneyfilm för att lugna mina sorgnerver.






Inga kommentarer: