fredag, oktober 10, 2008

391. Looking for something.

Ligger i sängen under mitt limegröna påslakan. Jag fick det av farfar Helges fru Inga. Jag tyckte det var fult då, men nu tycker jag det är hur koolt som helst. Gammalt, retro, gulligt och häftig på en gång. Fick ett annat också som var ännu gräsligare som jag klippte sönder och gjorde massa pyssel med. Ångrar det nu, det vore häftigt att ha kvar.

Ska sova egentligen, behöver det. Blir en lång dag imorgon med massa saker att komma ihåg. Länge sen jag var tvungen att komma ihåg saker som kunde påverka någon annan.

Jag ska komma ihåg att ta med bilen till mormor och ställa den utanför jobbet, sen ge henne nyckeln. Sen ge henne pengar. Sen köpa värktabletter (I need my drugs right now) och äta nåt jättesnabbt på lunchen. Sen direkt efter jobbet hämta ut biljetterna och sen tjoff så satt vi på tåget och tjoff så var vi på centralen och tjoff så klev vi av tunnelbanan hos farmor och farfar Yngve. Man ska stå i främre delen av tåget. Hammarbyhöjden. Sitter i lilltån det där.



Bjuder på en gammal bild. På en liiiiten liten Sanfrid som knappt tog upp halva elementsängen. Nuförtiden är han en riktig karl och tar upp halva min säng när han är på det humöret. Just nu är han tydligen på driva-Signe-till-vansinne-humör så jag hör henne skrika på honom fast jag har öronproppar inkörda i öronen.

Saknar somliga mycket, kanske vet de inte om det. Kanske för att jag inte säger det. Kanske för att man inte vill förstå. Kanske, kanske inte. Lyssnar på Billy Joel - River of dreams och önskar en god natt.

Inga kommentarer: