söndag, oktober 26, 2008

403. Tyst som i graven.

Det är söndag och jag har städat rätt så mycket. Sovrummet är dock orört än så länge. Måste boka tvättid eftersom jag struntat i det alldeles för länge. Måste sätta ut en annons. Måste handla mat.

Kanske åker en svän till Kolsva och kollar när lillebror spelar på mässan, mormor ville åka och jag har inget superviktigt för mig egentligen. Borde handla men orkar inte riktigt.

Känns konstigt att marsvinen är borta. Fastän jag inte tyckt att de fört så mycket liv så känns det helt sjukt tyst här hemma nu. Ingen musik, inga marsvin, ingen tv. Men ändå. Det enda som hörs är det äckliga suset i örat. Det knäpper i käken och susar i örat, men jag antar att det kunnat vara värre. Nu - röja det ssita och ställa ut marsvinsburen på balkongen.

Inga kommentarer: