onsdag, oktober 22, 2008

402. En aning.

En aning bättre än imorse. Vi fick sluta tidigare, sista riktiga utbildningsdagen. Jag gick till veterinären och köpta nåt de rekommenderade - feromoner. En dosa man sätter i vägguttaget som utsöndrar feromoner och skapar lugn och harmoni hos katter. Förhindrar fulkisserier och ger bättre relationer katter emellan.

Hoppas hoppas hoppas att det blir bättre. Fick världens panikångest imorse, grät på vägen till jobbet och kunde knappt höra vad folk sa till mig. Ringde veterinären. Blev galen av att tänka på allt och fattade ett beslut. Ringde fina Marlene. Hon ska köpa mina marsvin, hämtar dem på söndag. Det är inte marsvinen som är problemet, men det är inte roligt längre. Jag kan inte ge dem vad de behöver just nu, jag kan knappt ta hand om mig själv. Det känns bra än så länge, jag kan hälsa på dem när jag vill och hennes döttrar är så söta och tycker om djur.

Det kommer bli bra. Signe kommer bli bra. Om hon inte blir bra ska jag göra allt jag bara kan för att hitta ett fint hem på landet åt henne, där hon får vara själv.

Men jag hoppas hoppas hoppas att det ska bli bra. Älskar ju min lilla snuttegumma.

Inga kommentarer: