tisdag, mars 31, 2009

579. ÄNTLIGEN

Kan inte beskriva den underbara känslan jag har i kroppen. Den kom sent igår kväll. Men för att försöka få er att förstå hur lycklig jag är kommer först en liten bakgrundshistoria:

Jag & Hanna jobbade vid nyår och plötsligt hörde jag hur hon nynnade på en truddelutt som jag brukar ha på hjärnan men inte vet var den kommer ifrån. Vi funderade som tokar men kunde verkligen inte lista ut vad det var, mer än att det måste vara från Disney. Jag testade TrackID på min mobil och Hanna fick vissla, men inget resultat (förutom att vi skrattade så att vi nästan kissade på oss). Jag sökte på youtube tills det blödde ur öronen av alla disneyklipp. Vi frågade småsyskon och bekanta men ingen kunde hjälpa oss. Vi gav upp.

Men detta har retat mig något fruktansvärt så fort jag fått den lilla biten i hjärnan.

Så igår på jobbet var jag på bra humör framåt kvällningen och satt och sjöng och visslade för fullt, till mina medarbetares stoora glädje (självklart, vad annars?). Så kom Anna fram till mig och frågade vad det var för snutt jag visslat på hela dagen, och när jag sa att jag inte visste så spånade vi och hon sa att det är nog Pluto.

Sagt och gjort: Igår kväll när jag kom hem började jag leta igen. Sökte och sökte och sökte. Hade massa klassiska disneyklipp i bakgrunden medan jag läste bloggar och massa.. Sen.. helt plötsligt.. så hittade jag den!

Det känns så stort och fantastiskt att varje gång jag lyssnar på det så ler jag (: Är jag knäpp? Ja antagligen.


Inga kommentarer: