torsdag, februari 12, 2009

503. En stilla vädjan

Om du får en faktura eller en bekräftelse från Telia eller vilket företag som helst, och tycker att det ser konstigt ut.. Ring gärna och fråga. Det finns någon som kan förklara för dig, bara du tar dig tid att lyssna. Jag hjälper gärna till.

Snälla snälla, ring inte och skrik. Svär inte åt mig när jag försöker förklara. Låt mig fundera på vad som har hänt och försöka förklara det för dig. Kalla mig inte för lilla gumman. Säg inte att jag är dum, svär inte åt mig och avbryt mig inte med att skrika så fort jag pratar. Det slutar med att jag blir arg/ledsen och till slut måste svara med samma mynt.

Jag vill så gärna försöka, men när någon säger åt mig att jag är dum i huvudet och "är du alltid så här otrevlig mot dina kunder?" när jag i fem minuter i lugn och samlad ton försökt förklara.. då orkar inte jag mer. Om jag ber dig att sluta svära åt mig för att jag annars inte kan hjälpa dig, då menar jag det. Om du skriker åt mig och jag säger att du ska sluta, annars ber jag att få lägga på så att du kan ringa när du lugnat dig.. då menar jag det.

Jag försöker verkligen, men jag kan inte ta vad som helst.

Ibland har jag lust att fråga någon kund vad de jobbar med. Jaså på Ica? Hur skulle det kännas om jag kom in till dig och skällde ut dig efter noter, kallade dig lilla gumman och gav dig alls skuld för att min mjölk hann bli sur innan jag drack den?

Hett tips! Behandla mig med respekt och ha förståelse, du får mycket bättre hjälp och har större chanser till kompensation eller bra erbjudanden då än om du gapar och skriker.

Inga kommentarer: