lördag, februari 21, 2009

523. Melodifestvalen (igen)

Gör ett litet instick trots att jag senast igår sa att jag skulle hålla mig borta:

Sandras Melodifestival-recension!
3:e deltävlingen
Leksand



Melodi 1
Velvet
The queen
Tycker låten är okej, men inte kläderna. Tror dock att många kommer att gilla låten och att hon går direkt till Globen. Tyvärr en av de bättre ikväll.
Resultat: Plats 6. Jag är chockad.

Melodi 2
Rigo and the Topaz sound feat. the red fox
I got u
Okej, jämfört med Markoolios ballad så är det väl okej. Kul med en kvinnlig trummis, och kläderna (:
Resultat: Förlorade duellen mot EMD. Andra chansen, möter Caroline af Ugglas (hon måste ju bara ta hem det).


Melodi 3
Molly Sandén
Så vill tjärnorna
Bobby Ljunggren ger sig aldrig. Hon är söt. Har en fin röst. Okej klänning. Låten? Nja, det är så tråkigt med ballader. Yuck.
Resultat: Direkt till Globen.

Melodi 4
E.M.D
Baby, goodbye
Gillar verkligen kläderna ^^ Och refrängen. Och Danny. Och.. Ja. Alltihop. Låten är helt okej. Bert Karlsson menade att de skulle förlora på grund av klädvalet, jag tror inte det spelar någon roll.
Resultat: Vidare till Globen! (:

Melodi 5
Mikael Rickfors
Du vinner över mig!
Debutant i sammanhanget, trots sin ålder och erfarenhet. Ser stelt ut, men en kvinnlig trummis igen (: Mamma gillar säkert den här låten, jag är inte så övertygad.
Resultat: Vidare i 1:a omgången men kom inte längre än så.


Melodi 6
Maja Gullstrand
Här för mig själv
Lite smågullig, men det är mest tack vare rösten och det lockiga håret.
Resultat: Plats 8 , Kanske lite förvånad.

Melodi 7
Sofia
Alla
Så jävla dumt att sjunga på ett annat språk än svenska eller engelska. Skrytet blir liksom bara rynkade ögonbryn hos hela svenska folket. Kanske går hem hos ”internationella juryn” istället.
Resultat: Plats 7 Haha. Såklart utvald av internationella juryn (vad var det jag sa?).

Melodi 8
BWO
You’re not alone
Han är ju bra snygg, telianen Martin. Den andra karln är inte så snygg. Han har en jävla ridhjälm på sig! Låten var inte alls vad jag väntat mig, besviken ):
Resultat: Förlorade mot Molly Sandén. Andra chansen, möter Lillie & Sussie.


Petra Mede: Haha, hon blir bättre! Klart bäst hittills var när hon skrämde Alexander Bard: ”BÖ!” med en bild på Carola i handen. Klockrent!
Gränslöst feat. Kalle Moraeus: Söta var de i alla fall, alla ungdomarna.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Molly är duktig, grymt duktig för att vara så ung!

Tack för alla fina kommentarer föressten.

Och jo det var grymt jobbigt, visste inte att telia hade en gräns på 5gigabyte av överföring/data. Så kan inte ens blogga , så segt går det.

Har fått fly fältet till min far för att kidnappa hans bredband. :)

Anonym sa...

Ouh, nice! Ett till Heroes/Grey's fan.

Sen ska vi ju inte snacka om Lost, Desperate Housewives och Survivor. Haha, låter som värsta tvserie-nörden-deluxe.

Anonym sa...

Tack så mycket. :)

Jo lite lik är hon nog, men jag känner på mig att hon kan bli nya Carola eller något sådant. Hon har en bra och stark röst för att vara så ung. :)

Jo jag hörde av mina vänner som surfat betydligt mer än mig att dom inte blivit avstängda. Jag laddar inte ens ner saker, varken musik eller program. Det enda jag gör är att skriva blogg, läsa bloggar, och spela lite online-spel emellanåt så jag förstår inte ens hur gränsen är uppnådd!:)

Anonym sa...

Haha, någonting mitt emellan?
Du gör det inte lätt för mig! :-)

Survivor är alltså den amerikanska versionen av expedition robinson. Fsat jag tycker personligen att deltagarna har det dubbelt så jobbigt och det är twice the drama också - dvs, det är skitkul att kolla på. Haha.

Här kan man t.ex kolla på hela den förra säsongen: http://www.surfthechannel.com/show/71640.html

Cheers!